5 Kasım 2011 Cumartesi

Google'da En Çok Aranan Kelimeler ve Dosyalarıma Veda

Nasıl geldiyse aklıma google arama motorunda google aracılığı ile en çok aratılan kelimelerin sorgusunu yaptırayım dedim. Yaptırmaz olaydım. Sonuç fecaat ile bitti maalesef. Sitenin adını hatırlamıyorum ancak seçtiğim üçüncü site idi sanırım, bir anda bilgisayarım felç oldu. Eset, bir truva atı tespit ettti.

Arkasından malumunuz, işgal edilmiş bir bilgisayarın olmazsa olmazı olan, anlamsız bir sürü uyarı penceresi açılıverdi. Sonra windows görünümlü bir uyarı penceresi bilgisayarımı scan edeceğinden harddisk ve ram'imin zarar gördüğünü söyledi. İngilizce bir uyarı idi. Bu taramayı iptal edemiyorsunuz maalesef. Kendince başladı taramaya. Temizlenemeyen dosyalar olduğu ve bunun içinde bir satın alma işlemi yapmam gerektiğine dair bir uyarı verdi. Aaaah ah. Acer Ferrari'im ilk kez teknik servis ile tanışacak dedim. Üzüldüm. Ablamın bilgisayarından bir aratma yaptım. Nasıl format atılır benim oğluşuma diye (gülmeyin, nedense bilgisayarlarımı erkek çocuğu gibi görüyorum. Bundan önceki notebook'um adı Derin idi :P). Çok şükür ki At+F10 tuş kombinasyonlarını bilgisayarın açılışında kullanarak bir fabrika ayarlarına geri dönme işlemi gerçekleştireceğimi öğrendim.

Bilgisayarımın ilk alındığı güne dönmesi yaklaşık olarak 2 saatimi aldı. Veri kaybı oldu tabi ki. İyi ki arada sırada bazı önemli datalarımı yedekliyordum da kaybım o kadar kötü olmadı. En çok fazlası ile kullanmaya başladığım opera için üzüldüm. Sık kullanılanlarım komple gitti. Chrome'a alışmaya çalışıyorum şimdilerde. Şifrelerimi de beni tanı seçeneği ile girmiş olmam nedeniyle bir çok siteye girmek için onları yeniden hatırlamak ya da hatırlattırmak zorunda kaldım. En basitinden msn şifrem de buna dahildi. Kendi cep telefon numaramı bile sorulduğunda hemen söyleyemem. Artık şifrelerimi de not alıyorum. Çünkü bunu nasıl olsa unutmam dediğim şeyleri genellikle unutuyorum. Velhasıl, bilgisayarımı kullanılabilir haline getirmem bütün günümü aldı. Hâlâ eksik programlarım var. MS Office daha kurulmadı. Artık işim düştüğünde onu da bir ara yüklerim. Özür dilerim Bill Gates. Ancak sen de windows'u verirken yanında office'i de full verse idin bu durumu bu kadar ertelemeyecek olurdum :P Sanırsam bir süre siteleri korkarak tıklayıp sonra saldım çayıra Mevlam kayıra halime geri döneceğim. Sürekli dediğim gibi, Sağlık olsun, ne yapalım" :))

2 yorum:

  1. geçmiş olsun.. sinir bir durumdur virüs...
    püfürt..

    YanıtlaSil
  2. makalenizi okudum çok beğendim elinize sağlık bende benzer konularda makale yazmaktayım lütfeder yorumlarsanız memnun olurum . http://isevde.blogspot.co.uk/

    YanıtlaSil