20 Mart 2012 Salı

Yuvarlıyoruz ve Dürüyoruz (=



Gerek dolaplarımızda çekmecelerimizde gerekse seyahat ederken kullandığımız valizlerimizde ve çantalarımızda bir yerleşim sorunu yaşarız. En azından ben çoğu zaman yaşadım bunu. Özellikle çok sevdiğim penyelerimle ilgili bu türde çok sorun yaşamıştım. Kolay kolay eskimezler. Ancak renkleri çok solduğunda ya da kemer tokalarının azizliğine uğrayıp üzerlerinde nokta delikler açıldığında ev penyesi ya da pijama görevini üstlenirler benim için. Aradan 7-8 yıl geçmesine rağmen hâlâ eskimeden kullandığım penyelerim mevcut olduğundan onları saklamada sorun yaşadım. Her sene yeni bir yerleştirme düzeni buldum. Katlayıp belli aralıklarla üst üste koydum diyelim. Belli bir kategori sistemi geliştirmiş olsam bile aralarında istediğime ulaşmaya çalışırken bir süre sonrasında yine bir karmaşa alıp başını gidiyordu. Bir kaç yıl önce internette bir program seyrettim. Adı " Bu gece size yatıya geldik" gibisinden bir şey idi Türkçeleştirildiğinde. Güney Kore'nin MC ve oyuncu 4 ablası akşam üstü ünlülerin evlerine  baskın yapıyor, bu evleri geziyor ve eğlenceli yarışmalar düzenliyorlardı. Bir bölümde 2PM'in evinde idi. Tabi garibanlar o zamanlar şu anki kadar star havasında değiller. Şu an kaldıkları villadaki gibi her birinin ayrı odaları yoktu :P Eski lider Jay Park'ın eşyaları incelenirken bir sürü t-shirt dikkatini çekti bu ablaların. İçlerinden bir tanesi düzenleme-yerleştirme hatası yaptığını söyledi. Sonrasında da " bak öyle olmaz, böyle olur" diyerekten t-shirtlerden birini aldı katladı bir dürüm gibi yuvarladı. Aynı işlemi bir kaç penyesine daha yaptı. Yoksa bütün penyelere mi yapmıştı, hatırlamıyorum. Ama sonuç gayet başarılı idi. İlk iş çekmecelerimi yeniden düzenlemek oldu. Daha frerah bir görünüm, daha rahat bir seçme olanağı. Çanta ve valizlerde de işe yarıyor. Valiz hazırlamada benzer bir uygulamaya buradan ulaşabilirsiniz. Videodaki abla gayet güzel anlatmış.

Pınar beyaz reklamlarındaki beyn gibi "Ben buldum, ben buldum" diyemeyeceğim tabi ki.

Ancak " Ben yaptım, ben yaptım" diyebileceğim çekmecelerimden birini göstermek istiyorum:


Bu yöntemden benim gibi geç haberi olanlara umarım faydası olur. Eşyalarımızı bu şekilde düzenledikten, elimize geçen her şeyi rulo yaptıktan sonra karnımız acıkmış olabilir. Hem açım hem de hızımı alamadım, bir şeyleri daha rulo yapmak istiyorum derseniz bunun için de size ekonomik bir çözümüm olacak. Adı Egg Roll (Yumurta rulosu). Bu tarife Koreli Lale'nin bloğundan ulaşmıştım. Ancak malzemelerin miktarında ve içeriklerinde birazcık değişiklik yaptım. İşte size iki kişilik kendi yumurta rulo tarifim:

Malzemeler:
2 yumurta
Sıvı yağ
Susam
Yeşil Soğan
Maydanoz
Pul Biber (opsiyonel)
Bir yemek kaşığı un
Bir yemek kaşığı yoğurt

Hazırlanışı:

Lale Hanım'ın bloğunda bu tarif 5 yumurta ile yapılıyor. Ancak bu malzeme bana çok geldiği için ben 2 yumurta kullandım. Yumurta sayısı azaldığında tavaya göre malzeme küçük kalacağından gerek kıvamın sağlanması açısından gerekse de yumurtanın parçalanmaması açısından içine bir kaşıkta un ekliyoruz. Yaptığım omletlerin biraz daha kabarmasını sağladığı için bir yemek kaşığı da yoğurt ekledim. Bir tane yeşil soğanı ince ince kıyıp bu karışımın içine ekliyoruz. Maydanozu sevdiğim içinde göz kararına ve zevke göre biraz da maydanoz ekliyoruz. Malzemelerde gördüğünüz susamı kesinlikle es geçmemenizi tavsiye ediyorum. Yerken ağzınıza gelen çıtır susamları eminim siz de çok beğeneceksiniz.

Tavanın içine mümkün olduğunca az sıvı yağ ekledikten sonra ısınmasını bekleyip önceden karıştırdığımız malzemeyi tavaya döküyoruz. Pişmeye başladığında şu şekilde bir görünüm elde ediyoruz.

Daha sonra bir spatula yardımı ile omletin bir kenarından katlayıp yuvarlamaya başlıyoruz.


Rulo yaptıktan sonra sırasıyla iki tarafı da rengi değişene kadar pişirmeye devam ediyoruz ( yakmamaya dikkat ediyoruz tabi ki).


Pişirme işlemi tamamlandıktan sonra tabağımıza alıyoruz. Dikkat etmemiz gereken nokta piştikten hemen sonra kesmemek. Zira parçalanıyor. Soğuduktan sonra eşit parçalara bölüyoruz. Servise hazır hali :


Ben erişte ve biraz sos ile tüketmeyi tercih ettim. İlk denemem için fena sayılmaz :) Bu arada tadı gayet güzel oluyor. Tavsiye ediyorum. Hem pratik hem de lezzetli.

5 yorum:

  1. Yakın zamanda kısa bir seyahate çıkacağım ve ben resmen valiz hazırlama özürlüyüm. Tam üzerine denk geldi, süper oldu. Sağolasın. Yumurta rulosuna gelince, hafta sonu için güzel bir fikir. Bir de içine peynir konulursa.. değmeyin keyfime :))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene işini görecek olmasına sevindim. Omlette peyniri ben de severim. Şimdiden iyi yolculuklar ve afiyet olsun ;)

      Sil
  2. Merhaba elimsendeya. size de iyi bloglar (=

    YanıtlaSil
  3. Üşenmedim arayıp buldum 2PM'in videosunu.İşte burda:
    http://www.youtube.com/watch?v=LUI0L4ttQjs
    Bahsettiğin görüntü 3:20- 4:10 sn arası. (çok mu abarttım ne :D)
    İşe yarayacak gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) teşekkürler, bence abartmadın iyi olmuş merak edenler için. İngilizce altyazısını unutmazsam arayıp eklerim bir ara ben de.

      Sil