27 Kasım 2011 Pazar

Nankör İngilizceye Karşı BBC

BBC for Ingrate English Language 
Maybe you are a person like me who always forget what a lot of english words mean, too. I am neither good  nor bad at english language. I hope it helps you with improving your english. Here is BBC :
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/

For the other languages to learn :
http://www.bbc.co.uk/worldservice/languages/index.shtml

İngilizceyi ciddi şekilde öğrenmeye başlama mecburiyetim üniversite ile olmuştu. İlk yılımız İngilizce hazırlık idi çünkü. Ciddi şekilde derken aslında gerçekten de ciddi şekilde başladığım söylenemez. Sadece orta okul ve lisede edindiğim İngilizce fobisini  atlatmama yardımcı olmuştu o kadar. Lisans son senemde yüksek lisans eğitimi için dil seviyemi geliştirmem gerektiğini bildiğimden o dönem her hafta sonu Bursa TÖMER yolları taştan sen çıkardın beni beni baştan türküsünü söyler oldum. Toplam 12 kur olan kursa altıncı kurdan başlamıştım. Kursun iyi yönleri de oldu kötü yönleri de oldu. Gerek bazı hocaları gerek bazı öğrencileri yüzünden. Ama Fen Bilimleri enstitüsünün yüksek lisans dil sınavından 86 almam için yeterli geldiğini söyleyebilirim.  Sınavdan sonra  yabancı dil konusunda bir rehavete kapıldım çoğu kişi gibi. Kursların avantajı sınav konusunda. Ancak günlük yaşamda ya da gideceğiniz yabancı ülkelerde o kadar faydası olduğunu düşünmüyorum.  Burada eleştiriyi yine kişinin kendisine yani kendime yapıyorum çünkü kendimi geliştirmek için bir şey yapmadım. Bu da kelimeleri sadece sınav gününe kadar hatırlamama neden oldu. Ardından da unutulan bazı kalıplara. Unutmak diyorum çünkü İngilizce'de benim için en büyük zoruluk Türkçe'de İngilizce'ye yapılan çeviri. Bir çoğumuzun problemi sanırım. Gördüğümüz İngilizce metni Türkçe'ye çevirmekte pek problem yaşamayız ancak sıra bizim cümle kurmamıza gelince basit ifadelerle işi halletmeye çalışırız. Oysa İngilizce'sini gördüğümüzde " tabi ya bu böyle daha güzel ifade ediliyor" diyebiliyoruz. Ama benim kurduğum cümleler öyle olmuyor. Ya da yabancı arkadaşlarım seri şekilde konuşurken benim düşüne düşüne konuşmam yine benim fluent olmadığımı anlamamı sağlıyor. İngilizce anladığımı düşünürdüm ancak etkili şekilde kullanamıyor isem bu yine çokta iyi anlamadığım anlamına geliyor. Maalesef kafama ancak doktora yaparken dank etmişti. 

Lafı biraz uzatmış olsam da asıl soruma gelmek istiyorum:

Kendi kendime nasıl gelişebilir ve yeni kelimeler ifadeler öğrenebilirim? 

 Şu an yurt dışına gitme şansım yok. Kitaplar ve setler ucuz değil. Benim tercihim BBC web sitesi oldu.

Öncelikle İngilizce öğrenmeye yeni başladı iseniz sitenin bu bölümünün size başlangıç olarak yardım edeceğini düşünüyorum:

http://www.bbc.co.uk/turkish/specials/2222_phrase_a_minute/



Durumu benim gibi olanlar için: 


Elime bir kelime listesi alıp hiçbir zaman kelime ezberleyemedim. Sağlıklı ve doğru bir yöntem değil zaten.
BBC'nin hem Türkçe hem de İngilizce sayfası bana bu konuda epey faydalı oluyor. Örnek vermesi açısından çalışma yöntemimi paylaşmak istiyorum. 

Ben yazarak çalışanlardanım. Yabancı dil öğrenirken de kelimenin nasıl hecelendiğini görmekte bu yönden faydalı oluyor. İngilizce için tuttuğum defterlerim var. Sitenin İngilizce Dersler  başlığı altındaki dersleri düzenli olarak takip ediyorum. 2-3 günde bir yenilenen haberler mevcut burada. Hafta da bir de genel olarak derslerden bir tanesi videolu ders oluyor. Videolu derslerde metnin hem İngilizce halinin yanında Türkçe çevirisi de veriliyor. Kelimelerin anlamları açıklanıyor ve her konudaki 5 yeni kelime için bir de alıştırma bölümü veriyorlar ( cevapları ile tabi ki).



Diğer haberler ise videolu değil ancak ses dosyaları içeriyor. Benim gibi following kelimesini hallowen diye anlayan listening özürlü kişiler için düşünülmüş sanırım. Metinde geçen basit olmayan kelimelerin Türkçe karşılığını içeriyor bu haberler. Kelimeleri cümle içinde kullandığında anlayıp ezberleyebiliyorum. Bu yüzden bu bölüm çok işime yarıyor. Haberler dışında yararlandığım asıl bölüm burası:

http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/

Sol traftaki paneli kullanmaya zamanla alışıyor insan. İnceleyebileceğiniz bir kaç bölüme örnek verebilirim. Defterimin ön yüzünü genelde bu alanlardan aldığım bilgiler için kullanıyorum.



Sözlüğün Ötesinde : Hem yazılı hem de sesli dosyaları içeriyor. Make My Day bölümüne bakarsanız oradan indirebileceğiniz dosyaları alt kısımda görebilirsiniz. Öğretmenler için olan dosya da alıştırmalar mevcut. Öğrendiklerinizi pekiştirmenizi sağlıyor.
Ask About English bölümü benim gibi kavram karmaşası yaşayanlar için birebir. İngilizce öğretmenlere sorulan sorular yine hem sesli hem yazılı metin dosyaları ile beraber verilmiş. "In terms of" ifadesi ile "about" ifadesinin farkını iyi kavrayamamıştım ancak bu bölümde verilen örnekler bu durumu anlamama yardımcı oldu.

Buradan sonrası size kalmış. Siteyi inceledikçe yeni şeyler keşfetmeye başlayacaksınız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder